Július 31.- augusztus 1.

A Flixbus-t választottuk. A repülő-és vonatjáratokkal való közlekedést csak többszöri átszállással tudtuk volna megoldani, ráadásul a foglalások és az utazási feltételek folyamatosan változtak. Ljubljanáig minden rendben volt, tágas, kényelmes, légkondis járattal mentünk. A szlovén fővárosban kellett átszállnunk a firenzei csatlakozáshoz. Az előzetesen jelzett várakozási idő 3 és fél órára nőtt, amit éjjel az utcán, a parkban, piszokban, mosdó nélkül töltöttünk.

Vasárnap reggelre érkeztünk meg Firenze Villa Constanza nevű külvárosi hatalmas parkolójához, ahonnan félórás villamosozással a központba értünk. A város még csak éledezett. A Hotel Balcony tulajdonosainak köszönhetően lepakolhattuk a bőröndjeinket, felfrissülhettünk. Aztán kávé!!!

Utána egész nap a várost jártuk, próbáltunk tájékozódni, hol van az iskola, merre lehet olcsóbban étkezni, merre vannak a fontosabb látnivalók. Az első benyomás is lenyűgöző, mintha visszarepültünk a történelemben! A Dóm, az Arno folyó a rajta átívelő Ponte Vecchio, az "arany híd"-dal, a terek, utcácskák, templomok...minden szegletben egy újabb látnivaló.

Este csoporttalálkozó volt a suliban tanító és tanuló magyarokkal. Koccintottunk Marcsi kolléganő egészségére születésnapja alkalmából.